ČO JE CIEĽOM SYSTÉMU MANAŽÉRSTVA KVALITY – ISO 9001?
zavedenie poriadku do spoločnosti v oblasti:
- „papierov“ (riadenie dokumentácie a záznamov),
- v delení si zodpovedností a právomocí, kompetencií (nemôžu byť zodpovední všetci za všetko),
- riadení výroby, resp. poskytovaní služby (riadenie procesov),
- hľadania nových zákazníkov a možností, tak aby boli s Vami nad mieru spokojní (hodnotenie spokojnosti zákazníka),
- hľadania dodávateľov, pre ktorých ste partner (nakupovanie, hodnotenie dodávateľov),
- pri pokrivkávaní, ale i napredovaní spoločnosti (interný audit, zlepšovanie).
KOMU JE SYSTÉM MANAŽÉRSTVA KVALITY ISO 9001 URČENÝ?
Systém manažérstva kvality a s ním súvisiaca norma ISO 9001 prislúcha všetkým podnikateľským odvetviam. Táto norma sa dá uplatniť vo všetkých odvetviach rovnako, tzn. v počítačovom priemysle, automobilovom priemysle, potravinárskom, finančných inštitúciách, zdravotníctve alebo službách.
VÝHODY PRE ORGANIZÁCIE S CERTIFIKOVANÝM SYSTÉMOM MANAŽÉRSTVA KVALITY ISO 9001:
- riadenie procesov – činností;
- stanovenie a hodnotenie efektívnosti pracovných činností;
- zabezpečovanie súladu s príslušnou legislatívou v oblasti ochrany dát a informácií;
- stanovenie a preskúmavanie požiadaviek zákazníka;
- redukcia nákladov spôsobených chybami v procese;
- rast konkurenčnej schopnosti organizácie na domácom aj zahraničnom trhu;
- získanie konkurenčnej výhody pri verejnom obstarávaní a v rôznych tendroch;
- rast povedomia, odborný rast a motivácia zamestnancov;
- zvýšenie dôveryhodnosti a imidžu organizácie z pohľadu zákazníkov, štátnej správy a ostatných partnerov.